.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وكيل براي خانوادهاي گيلاني‌

رئيس كل دادگستري گيلان از اجراي طرح وكيل خانواده در استان خبر داد و گفت: در آينده وكالت به صورت خانوادگي مي‌شود و هر خانواده گيلاني يك وكيل به عنوان مشاور خواهد داشت.

محمدجواد حشمتي در جمع وكلاي دادگستري گيلان با بيان اينكه فلسفه وجودي وكلا ماده 187 است افزود: در اين ماده آمده است كه به منظور حمايت‌هاي لازم حقوقي و تسهيل دستيابي آسان مردم، خدمات قضايي و حفظ حقوق عامه از اهميت كار وكيل است و براي حمايت‌هاي لازم و خدمات قضايي وكيل بايد دادگستري را ياري برساند تا اين امور محقق شود.
وي ادامه داد: وكالت يك دانش تخصصي است كه ظرافت‌هاي خاص خود را دارد و اگر يك وكيل بخواهد با استفاده از اين موقعيت به هدف نهايي خود نايل شود وجه حقوقي نخواهد داشت.
حشمتي با انتقاد از عملكرد برخي وكلا تصريح كرد: ديوار بلند بي اعتمادي بين دادگستري و وكلا وجود دارد كه آنها سعي مي‌كنند به هر طريقي به هدف خود برسند.
رئيس كل دادگستري گيلان اظهار داشت: در پرونده‌هاي مختلف شاهد هستيم وكيل سعي مي‌كند قاضي را دور بزند و براي اين كار، متوسل به شيوه‌هايي مي‌شود كه خوشايند نيست.
وي گفت: در يك روال سالم اجتماعي و تعامل دادگستري و جامعه با وكلا بايد به اهداف تعيين شده برسيم.
حشمتي با اشاره به اينكه وكلا مي‌توانند در تشخيص حق به قاضي كمك كنند افزود: براي اينكه احقاق حق درست انجام شود بايد اين مسئله مورد توجه قرار گيرد تا قاضي به نتيجه مطلوب برسد كه در غير اين صورت جلب بي اعتمادي كماكان وجود خوهد داشت و از زير بار مسئوليت شانه خالي كردن زيبنده مجموعه ما نيست.
وي از عدم تلاش وكلا براي صلح و سازش پرونده‌ها انتقاد كرد و اذعان داشت: هيچ حركتي در اين رابطه از سوي وكلا انجام نشده است و به رغم وظيفه قانوني كه دارند، همكاري مثمر ثمري را از سوي وكلا شاهد نيستيم در حالي كه مسئله صلح و سازش مهم است و كوتاهي در اين زمينه موجب طولاني شدن پرونده و يا اطاله دادرسي مي شود.
رئيس كل دادگستري گيلان اضافه كرد: وكيل دنبال فرصتي براي وقت كشي پرونده و تجديد آن است و در اين بين مردم براي رسيدن به حقوق خود سرگردان مي‌شوند و به نتيجه‌اي كه خواستار آن هستند، نايل نمي‌آيند.
وي تأكيد كرد: تلاش در جهت صلح و سازش از كارهاي وكلا است هر چند امكان دارد از نظر مادي مقرون به صرفه نباشد ولي خدمتي بزرگ به جامعه محسوب مي‌شود كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
حشمتي تخصصي شدن دادگستري را از موضوعات مهم دانست و گفت: وكلا بايد در اين زمينه حركت و تلاش كنند و بر دانش و علم خود بيفزايند.
وي افزود: امروزه در هر زمينه‌اي كه وكلا وارد مي‌شوند بار علمي و صلابت لازم را ندارند و لوايح 13 تا 20 صفحه‌اي آنان كمك چنداني نمي‌كند و لذا بايد خلاصه نويسي لايحه انجام شود تا قاضي راحت تر كار كند.
وي تصريح كرد: براي تحقق تكاليفي كه براي قوه قضاييه تاييد شده، نيازمند همكاري وكلا و روابط سالم اجتماعي جامعه هستيم.
حشمتي پراكندگي وكلا در سطح استان را موضوعي قابل بحث عنوان كرد و گفت: به دليل همين پراكندگي مردم نمي توانند از خدمات آنان استفاده كنند و بايد توزيع وكلا به درستي انجام شود.
وي با اشاره به اجراي طرح وكيل خانواده اظهار داشت: اين طرح همانند طرح پزشك خانواده كه اجرايي شد، تدوين و اجرا مي‌شود و همه خانواده‌هاي استان مي‌توانند از وكيل استفاده كنند و تلاش مي شود در آينده وكالت را خانوادگي كنيم و هر خانواده يك وكيل به عنوان مشاور داشته باشند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.